Strona główna BIP ZWIK
Jesteś tutaj: BIP » Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

2020-10-05 12:34:40

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Nowym Dworze Mazowieckim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.zwikndm.pl, której administratorem jest ZWiK Sp. z o.o.

Data publikacji strony internetowej: 2005-06-08.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-31.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Pliki DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
  • Niektóre zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych, opisy zamieszczane są gdy istnieje taka możliwość techniczna.
  • Pełna obsługa strony możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki
  • Na stronach brak ostrzeżeń przed otwarciem nowego okna.
  • Powiększenie na stronie zwikndm.pl powoduje "nachodzenie na siebie" treści znajdujących się w "stopce".
  • Na stronach bark zgodności w strukturze treści.

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • grafiki nie posiadają opisu słownego (zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej)

Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-03-31. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

2020-10-05 13:08:32

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Siedziba Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. zlokalizowana jest przy ul. Rotmistrza W. Pileckiego 100,

Osobą kontaktową jest Beata Kowalska, email: bkowalska@zwikndm.pl. 

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 775 73 38 wew. 519.  

Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądania zapewnienia dostępności składać można osobiście, mailowo, telefonicznie.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.


Dostępność architektoniczna

2020-10-05 12:54:00
  • Wejście do budynku, znajduje się przy ul. Rotmistrza W. Pileckiego 100 w Nowym Dworze Mazowieckim, nie posiada schodów, bądź innych barier mogących stanowić problem dla osób ze szczególnymi potrzebami. 
  • Budynek jest I piętrowy.
  • Sekretariat, kasa, biura działu technicznego (i inne) znajdują się na I piętrze.
  • Na piętro budynku prowadzą szerokie, wysokie schody (24 stopnie) z poręczą.
  • W budynku (wybudowanym w latach 60-tych), ze względu na brak możliwości technicznych, nie ma windy ani pochylni umożliwiających dostęp dla osób poruszających się a wózku do pomieszczeń zlokalizowanych na I piętrze.
  • W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób ze specjalnymi potrzebami.
  • Spółka posiada wdrożone procedury organizacyjne, które umożliwiają obsługę osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym dla nich zakresie, na parterze budynku (w miejscu specjalnie do tego celu wyznaczonym).
  • Przed wejściem do budynku umieszczono dzwonek (oznakowany), informujący odpowiedniego pracownika o przybyciu Klienta ze szczególnymi potrzebami.
  • Dla Klientów ze specjalnymi potrzebami wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych przy wejściu do budynku
  • Istnieje możliwość wstępu do budynku z psem asystującym.
  • Skorzystanie z tłumacza języka migowego, możliwe jest po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.

 

Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Nowym Dworze Mazowieckim
Wytworzył / Odpowiada za treść: Janusz Dąbrowski
Wprowadził informację: Beata Kowalska
Zmodyfikował: Beata Kowalska
Data wytworzenia informacji: 2020-10-05 12:54
Data udostępnienia informacji: 2020-10-05 12:54:00
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-27 11:37:37
Sprawdź historię aktualizacji

ROCEDURA ORGANIZACYJNA UMOŻLIWIAJACA REALIZACJĘ POTRZEB OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W NIEZBĘDNYM ZAKRESIE DLA TYCH OSÓB

2025-03-27 11:44:45

Definicje:

Osoby ze szczególnymi potrzebami, których dotyczy procedura to:

  • osoby na wózkach inwalidzkich, poruszające się o kulach, o ograniczonej możliwości poruszania się;
  • osoby niewidome i słabowidzące;
  • osoby z niepełnosprawnością słuchu;
  • osoby głuchoniewidome;
  • osoby z niepełnosprawnością psychiczną i intelektualną;
  • osoby starsze i osłabione chorobami;
  • kobiety w ciąży;
  • osoby z małymi dziećmi, w tym z wózkami dziecięcymi;
  • osoby mające trudności w komunikowaniu się z otoczeniem (także z rozumieniem języka pisanego albo mówionego);
  • osoby o nietypowym wzroście (w tym również dzieci);
  • osoby z ciężkim lub nieporęcznym bagażem, towarem.

Cel procedury:

Głównym celem procedury  jest zdefiniowanie warunków istotnych dla realizacji potrzeb  osób ze szczególnymi potrzebami.

 

Zakres procedury:

Procedura obowiązuje w zakresie realizacji potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami obejmując:

  • obszar architektoniczny,
  • komunikacyjny,
  • organizacyjny

Dokument ma charakter komplementarny w stosunku do przepisów prawa regulujących – w bezpośredni i pośredni sposób – kwestie dostępności.

 

Obszar stosowania:

Obszarem stosowania procedury jest sposób realizacji potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami i dotyczy obsługi w/w  osób przez pracowników  administracyjno – biurowych ZWiK Sp. z o.o. we wszelkich sprawach związanych z realizacja usług i obsługą umów.

 

Odpowiedzialność:

Za organizację działań umożliwiających realizację  potrzeb osób ze szczególnymi  potrzebami w niezbędnym zakresie dla tych osób odpowiada Zarząd Spółki.

Za obsługę osób ze szczególnymi potrzebami odpowiadają pracownicy administracyjno – biurowi.

 

Opis procesu:

  1. Po otrzymaniu sygnału dźwiękowego (dzwonek umieszczony przy drzwiach  wejściowych do ZWiK Sp. z o.o.) pracownik sekretariatu jest zobowiązany do podejścia do Klienta ze szczególnymi potrzebami.
  2. Pracownik sekretariatu podejmuje decyzję  o miejscu obsługi w/w klienta.
  •  W przypadku klientów, którzy muszą być obsłużeni na parterze  budynku – obszar bez barier architektonicznych, pracownik sekretariatu  wskazuje miejsce oczekiwania na pracownika  odpowiedniego dla załatwianej sprawy działu.  Miejsce obsługi takiego Klienta wyposażono w stół i krzesła. Znajduje się ono tuż przy wejściu do budynku głównego ZWiK Sp. z o.o.
  • W innych przypadkach pracownik sekretariatu odprowadza osobiście osobę do odpowiedniego dla załatwianej sprawy działu informując pracownika tego działu o konieczności odprowadzenia Klienta  do drzwi wyjściowych  z budynku po zakończonej wizycie.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Nowym Dworze Mazowieckim
Wytworzył / Odpowiada za treść: Janusz Dąbrowski
Wprowadził informację: Beata Kowalska
Zmodyfikował: Beata Kowalska
Data udostępnienia informacji: 2025-03-27 11:44:45
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-27 11:50:52
Sprawdź historię aktualizacji

PROCEDURA POSTĘPOWANIA PRZY OBSŁUDZE OSOBY, KTÓREJ TOWARZYSZY PIES ASYSTUJĄCY

2025-03-27 11:51:35

W przypadku obsługi osoby, której towarzyszy pies asystujący należy:

  1. Po otrzymaniu sygnału dźwiękowego (dzwonek umieszczony przy drzwiach wejściowych do ZWiK Sp. z o.o.) pracownik sekretariatu jest zobowiązany do podejścia do Klienta i zweryfikowania uprawnień psa asystującego na podstawie certyfikatu potwierdzającego status zwierzęcia i świadectwa szczepień do obowiązkowego stosowania (pies nie musi mieć założonego kagańca ani być prowadzonym na smyczy),
  2. Pracownik sekretariatu odprowadza osobiście osobę z psem asystującym do odpowiedniego dla załatwianej sprawy działu, informując pracownika tego działu, o konieczności odprowadzenia Klienta  do drzwi wyjściowych  z budynku po zakończonej wizycie.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Nowym Dworze Mazowieckim
Wytworzył / Odpowiada za treść: Janusz Dąbrowski
Wprowadził informację: Beata Kowalska
Zmodyfikował: Beata Kowalska
Data udostępnienia informacji: 2025-03-27 11:51:35
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-27 11:54:05
Sprawdź historię aktualizacji



ul. Rtm. Witolda Pileckiego 100
05-101 Nowy Dwór Mazowiecki
REGON: 017441290
NIP: 531-000-49-28
 

tel: (48 22) 775 73 38
fax: (48 22) 775 73 28
biuro@zwikndm.pl
 

Wpis do KRS Nr 0000117313 Sąd Rejonowy
dla m. st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Wysokość kapitału zakładowego: 31 917 847,50 PLN
 

Konto: PEKAO S.A. I O/ Nowy Dwór Mazowiecki Nr 91 1240 3480 1111 0000 4268 4040 lub BNP PARIBAS Bank Polska S.A O/Nowy Dwór Mazowiecki Nr 36 2030 0045 1110 0000 0183 0720



Copyright © 2025, Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.